۱۳۹۲ مرداد ۱۴, دوشنبه

مذهب و شریعت در کمین ایمان مسیحی

درود بر فرزندان مسیح و ایمانداران به خدای زنده

jesus_127خدای زنده در کلام خود در متی 5 : 17 می گوید : «گمان مبرید كه آمده ام تا تورات موسی و نوشته های سایر انبیاء را منسوخ كنم. من آمده ام تا آنها را تكمیل نمایم و به انجام رسانم». طبق این آیه شریفه مسیحیان مخالفت و ضدیتی با اساس مذهب و شریعت ندارند بلکه آن گونه که دائماً در تعالیم کلیسایی می شنوید تکیه بر مذهب و شریعت به تنهایی نمی تواند نجات و حیات ابدی را برای انسان ها تأمین کند و برعکس اگر ایمان به مسیح و کاری که او برای ما بر روی صلیب انجام داد نداشته باشیم باعث دوری از تولد تازه و حیات در مسیح خواهد شد. امر و نهی شریعت جز آنکه برای یک ایمان مسیحی دست و پا گیر است، مجال خوبی برای خود نمایی شریر نیز می باشد. به همین دلیل من نیز در مجموعه درس های زندگی که از شبکه هفت پخش می شود و همچنین برنامه پرستشی روز یکشنبه کلیسای ایرانیان، معمولاً به این موضوع اشاره می کنم و ایمانداران را نسبت به خطرات مذهب و شریعت آگاه می کنم.

یکی از اشکالات اساسی که به دین اسلام وارد است همین مسئله می باشد. مسلمانان آن قدر درگیر مذهب و شریعت خود هستند و به بکن و نکن های آن اهمیت می دهند که کلاً از رابطه نزدیک و سالم با خداوند غافل شده اند. کدام مسلمان است که بتواند ادعا کند خدا با او حرف می زند و یا حرفش را می شنود؟ یا کدام مسلمان می تواند مدعی باشد که خدایش جواب دعاهایش را داده؟ مسلماً کسی نمی تواند این ادعا را داشته باشد، چون خدای اسلام موجودی دست نیافتنی بوده و آنقدر بالاست که دیده نمی شود. خیلی ها از جمله خود من که بک گراند اسلامی دارم، تا زمانی که مسلمان بودم تمام سعی خود را برای انجام دقیق شریعت و امر و نهی آن می کردم ولی دست آخر قلب و دل و روح و جان من تغییری احساس نمی کرد و من خود را تهی می یافتم. علت تمام اینها پیروی از مذهب و شریعت بود وگرنه چه نیازی به تغییر دین و مذهب؟!

متأسفانه چند سالی است که این خطر بزرگ نادیده انگاشته می شود و راه مذهب و شریعت در میان ایمانداران راستین هموار به نظر می رسد. همانطور که می دانید در مسیحیت نیز مذهب و شریعت وجود دارد و هنوز عده ای گرفتار آن هستند در حالی که با این وجود نمی توانند تولد تازه در مسیح را تجربه کنند. آزادی واقعی از بند شریر وقتی حاصل می شود که ابتدا از قید و بند مذهب رها شویم. امیدوار هستم روزی فرا برسد که خادمین خداوند و ایمانداران در کلیسای کاتولیک و ارتدکس از قید و بند مذهب و شریعت رها شوند و در آزادی واقعی، تولد تازه در مسیح را تجربه کنند.

موضوع فقط به همینجا ختم نمی شود. تمام تلویزیون های معتبر و بزرگ دنیا سفر پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان به برزیل را مخابره می کنند، اندیشه های شریعت گرایانه در حال نفوذ در ایمان مسیحیان راستین است و متأسفانه بعضی تلویزیون های مسیحی فارسی زبان از معلمین مسیحیت سنت گرا و پیرو شریعت در برنامه های خود استفاده می کنند تا خواسته یا ناخواسته اندیشه های مذهبی را ترویج دهند. با تمام احترامی که برای دوستان و همکاران خود در تلویزیون ست سون پارس قائلم ولی پرداختن به موضوعاتی نظیر مسیحیت، شریعت و عرفان و درگیر کردن ذهن مخاطبین مسیحی با تعلیمات مذهبی، کمک کردن به پیشروی خطر بزرگ مذهب و شریعت است و من به عنوان فردی که عمر خود را در خدمت مسیح و فرزندان او صرف کرده ام، این راه و روش را در تلویزیون بزرگی مثل ست سون پارس اشتباه می دانم.

با این همه من برای آزادی همه انسان ها، چه مسیحی و چه غیرمسیحی، از بند مذهب و شریعت و همچنین همکارانم در ست سون پارس برای اصلاح مسیر خود در دعا هستم.
در فیض مسیح، آمین
کشیش هرمز شریعت

۱ نظر:

Unknown گفت...


درود عزیزان:
سوالی داشتم در مورد عقد و ازدواج
آیا عقد و ازدواج در کلیسا(یعنی کشیش ازدواج دختر و پسر را رسمی اعلام کند) امکان پذیر می‌باشد؟
تفسیر بالا: دختر و پسری توسط کشیش داخل کلیسا ازدواج کنن و بعد ها بصورت رسمی تر با قوانین کشور ترکیه ازدواج کنن اگر چنین ازدواجی صحیح می‌باشد لطفاً آیه و کلام مربوط به عقد کلیسایی را اعلام بفرمایید
فیض مسیح با شما مهربانان